statut

 

REPUBLIKA HRVATSKA

SPLITSKO- DALMATINSKA ŽUPANIJA

OPĆINA LOKVIČIĆI

OPĆINSKO VIJEĆE

 

KLASA: 012-03/21-01/01

  1. BROJ: 2129/08-01-21-1

Lokvičići, 12. 03. 2021. godine

 

Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine br. 33/01, 60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20) i članka 31. Statuta Općine Lokvičići (Službeni glasnik Općine Lokvičići br. 01/13) Općinsko vijeće Općine Lokvičići na sjednici održanoj dana 12. 03. 2021. g. donosi

 

 

STATUT OPĆINE LOKVIČIĆI

(Pročišćeni tekst)

 

 

  1. OPĆE ODREDBE

 

Članak  1.

Ovim Statutom se podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Općine Lokvičići, njena  obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine Lokvičići, način obavljanja poslova, oblici konzultiranja građana, provođenje referenduma u pitanjima iz  djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine Lokvičići.

 

Izrazi u ovom Statutu koji imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i na ženski rod.

             

Članak 2.

Općina Lokvičići je jedinica lokalne samouprave na području utvrđenim Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.

Općina Lokvičići obuhvaća naselja Dolića Dragu i Lokvičiće.

Granice područja Općine Lokvičići idu katastarskim granicama rubnih naselja koja se nalaze unutar područja.

Granice Općine Lokvičići, kao i druga pitanja od važnosti za teritorijalne promjene  mogu se mijenjati na način i po postupku koji su propisani posebnim zakonom.

 

Članak 3.

Općina Lokvičići je pravna osoba.

Sjedište Općine Lokvičići je centar Lokvičići.

Tijela Općine Lokvičići imaju svoje pečate.

Opis Pečata iz stavka 3. ovog članka, način uporabe i čuvanje uređuje se posebnom odlukom koju donosi Općinsko vijeće.

 

Članak 4.

Općina Lokvičići ima grb i  zastavu.

Grb Općine Lokvičići se sastoji od: srcolikom- trokutastom štitu, na bijelom/srebrenom polju, gore crveni raskriljeni orao, žuto/zlatno naoružan, dolje tri plava jezera.

Grb se koristi na način kojim se ističe tradicija i dostojanstvo Općine Lokvičići.

O korištenju grba i zastave Općinsko vijeće donosi posebnu odluku u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

Zastava se sastoji od plave boje sa žuto obrubljenim  grbom Općine Lokvičići u središtu zastave.

 

Grb i zastava ne smiju sadržavati simbole protivne Ustavu Republike Hrvatske i drugim propisima.

 

 Članak 5.

 

Dan Općine Lokvičići je 13.(trinaesti) lipnja kada se slavi i blagdan „Sv. Ante“ .

 

 

  1. JAVNA PRIZNANJA

 

Članak 6.

Općinsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Općine Lokvičići, a poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.

 

 

Članak 7.

Javna priznanja Općine Lokvičići su:

  1. Počasni građanin Općine Lokvičići
  2. Povelja Općine Lokvičići
  3. Zahvalnica Općine Lokvičići

 

 

Članak 8.

Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.

 

III. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE

(REGIONALNE)  SAMOUPRAVE

 

Članak 9.

Općina Lokvičići surađuje s općinama i gradovima sa područja Splitsko- dalmatinske županije i županijom radi ostvarivanja zajedničkih interesa na unapređenju gospodarskog i društvenog razvitka.

Općina Lokvičići radi promicanja i ostvarivanja zajedničkih interesa zbog unapređivanja gospodarskog i društvenog razvitka Općina u Republici Hrvatskoj, može uspostaviti s drugim općinama odgovarajuću  suradnju.

 

Članak 10.

Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina Lokvičići uspostavlja i održava suradnju s drugim jedinicama lokalne (regionalne)  samouprave drugih država.

Odlukom o uspostavljanju međusobne suradnje odnosno sklapanju sporazuma o suradnji Općine Lokvičići s lokalnim jedinicama drugih država, sadržaj i oblicima te suradnje donosi Općinsko vijeće, u skladu sa zakonom i općim aktima.

 

Članak 11.

Općina Lokvičići u postupku pripremanja i donošenja općih akata na razini Splitsko- dalmatinske županije te zakona i drugih propisa na razini Republike Hrvatske, a koji se neposredno tiču Općine, daje inicijative, mišljenja i prijedloge nadležnom tijelu.

Inicijative, mišljenja i prijedloge iz prethodnog stavka u ime Općine Lokvičići mogu podnositi Općinsko vijeće i Općinski Načelnik neposredno nadležnom tijelu i posrednim putem članova predstavničkih tijela i zastupnika u Hrvatskom saboru.

 

Članak 12.

Sporazum  o suradnji Općine Lokvičići i općine ili grada druge države objavljuje se u Službenom glasniku Općine Lokvičići.

 

  1. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG

 

Članak 13.

Općina Lokvičići je samostalna u odlučivanju u poslovima iz svog  samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonima te podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akta tijela Općine.

 

Članak 14.

Općina Lokvičići u samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju prava građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni  državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:

 

  • uređenje naselja i stanovanje,
  • prostorno i urbanističko planiranje,
  • komunalno gospodarstvo,
  • brigu o djeci,
  • socijalnu skrb,
  • primarnu zdravstvenu zaštitu,
  • odgoj i osnovno obrazovanje,
  • kulturu, tjelesnu kulturu i šport,
  • zaštitu potrošača,
  • zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,
  • protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,
  • promet na svom području,
  • uređenje lokalnih i nerazvrstanih cesta,
  • te ostale poslove sukladno posebnim zakonima

 

– obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.

 

Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

 

Članak 15.

Općina Lokvičići može organizirati obavljanje pojedinih poslova iz članka 14. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim zakonom.

Odluku o obavljanju poslova na način propisan u stavku 1. ovog članka donosi Općinsko vijeće, temeljem koje se zaključuje sporazum o zajedničkom organiziranju poslova, kojim se uređuju  međusobni odnosi u obavljanju zajedničkih poslova.

 

 Članak 16.

Općinsko vijeće Općine Lokvičići, može posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine, čije je obavljanje od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave prenijeti na  županiju Splitsko- dalmatinsku, u skladu sa njezinim Statutom.

 

  1. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU

 

Članak 17.

Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem referenduma i zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

 

Članak 18.

Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta, ili drugog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, kao i drugim pitanjima određenim zakonom i  ovim Statutom.

 

Prijedlog za donošenje odluke o  raspisivanju referenduma  iz stavka 1. ovog članka može temeljem odredaba zakona i ovog Statuta, podnijeti jedna trećina članova Općinskog vijeća, Načelnik, većina vijeća mjesnih odbora na području Općine i 20% birača upisanih u  popis birača Općine.

Članak 19.

Općinski načelnik može se opozvati putem referenduma.

 

Raspisivanje referenduma za opoziv može predložiti:

– 20% ukupnog broja birača Općine

– 2/3 članova Općinskog vijeća

 

Članak 20.

Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložilo 20% ukupnog broja birača Općine, Općinsko vijeće raspisat će referendum za opoziv Općinskog načelnika u skladu s odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i zakona kojim se uređuje raspisivanje referenduma, u dijelu koji se odnosi na utvrđivanje je li prijedlog podnesen od potrebnog broja birača u općini.

 Ako je raspisivanje referenduma za opoziv predložilo 2/3 članova Općinskog vijeća, odluku o raspisivanju referenduma za opoziv Općinskog načelnika donosi Općinsko vijeće 2/3 većinom glasova svih članova Općinskog vijeća.

 Referendum za opoziv općinskog načelnika ne smije se raspisati prije proteka roka od 6 mjeseci od održanih izbora, ni ranije održanog referenduma za opoziv, kao ni u godini u kojoj se održavaju redovni izbori za općinskog načelnika.

Odluka o opozivu Općinskog načelnika donesena je ako se  na referendumu za opoziv izjasnila većina birača koji su glasali, uz uvjet da ta većina iznosi najmanje 1/3 ukupnog broja birača Općine.

 

Članak 21.

Odluka o raspisivanju referenduma sadrži naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.

 

Članak 22.

Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji imaju prebivalište na području Općine Lokvičići, odnosno na području za koje se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.

 

Članak 23.

Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka 18. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.

 

Članak 24.

Ako je raspisivanje referenduma predložila najmanje jedna trećina članova općinskog vijeća, općinski načelnik ili većina vijeća mjesnih odbora na području Općine, općinsko vijeće dužno je izjasniti se o podnesenom prijedlogu, te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga. Odluka o raspisivanju referenduma donosi se većinom glasova svih članova općinskog vijeća.

 

Ako je raspisivanje referenduma predložilo 20% od ukupnog broja birača u jedinici, predsjednik općinskog vijeća dužan je dostaviti zaprimljeni prijedlog tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga. Tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu će u roku od 60 dana od dostave utvrditi ispravnost podnesenog prijedloga, odnosno utvrditi je li prijedlog podnesen od potrebnog broja birača u jedinici i je li referendumsko pitanje sukladno odredbama Zakona,  te odluku o utvrđenom dostaviti Općinskom vijeću.  Ako tijelo  državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog ispravan, Općinsko vijeće raspisat će referendum u roku od 30 dana od zaprimanja odluke. Protiv odluke tijela državne uprave kojom je utvrđeno da prijedlog nije ispravan nije dozvoljena žalba, već se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske.

 

Općinsko vijeće može raspisati savjetodavni referendum.

 

Članak 25.   

Zborovi građana mogu se sazivati radi izjašnjavanja građana o pojedinim pitanjima i prijedlozima iz samoupravnog djelokruga Općine, te raspravljanja o potrebama i interesima građana od lokalnog značenja, u skladu sa zakonom i Statutom.

Zborove građana saziva vijeće mjesnog odbora u skladu sa Statutom.

Zborovi građana sazivaju se za cijelo područje ili za dio područja mjesnog odbora, koji čini zasebnu cjelinu.

 

Članak 26.

Zborove građana može sazvati i općinsko vijeće, te općinski načelnik radi raspravljanja i izjašnjavanja građana o pitanjima od značenja za Općinu.

Na zboru građana odlučuje se javnim glasovanjem, osim ako se na zboru većinom glasova prisutnih građana ne donese odluka o tajnom izjašnjavanju.

Mišljenje dobiveno od zbora građana obvezatno je za mjesni odbor, a savjetodavno za Općinsko vijeće i Općinskog načelnika.

Način sazivanja, rada i odlučivanja na zboru građana uređuje se općim aktom općine u skladu sa zakonom i Statutom.

 

Članak 27.

Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje općeg akta  ili rješavanje određenog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, te podnositi peticije o pitanjima iz samoupravnog djelokruga Općine, u skladu sa zakonom i statutom.

 

O prijedlogu i peticiji iz stavka 1. ovog članka Općinsko vijeće mora raspravljati ako ga potpisom podrži najmanje 10% od ukupnog broja birača u Općini, te dati odgovor podnositeljima najkasnije u roku od tri mjeseca od zaprimanja prijedloga.

Prijedlozi i peticije iz stavka 1. ovog članka mogu se podnijeti i elektroničkim putem, u skladu s tehničkim mogućnostima Općine.

Način podnošenja prijedloga i peticija, odlučivanje o njima i druga pitanja uređuju se općim aktom Općine u skladu sa zakonom i Statutom.

 

Članak 28.

Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi  predstavke i pritužbe na rad tijela Općine Lokvičići, kao i na rad upravnih tijela Općine, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kad im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.

Na podnijete predstavke i pritužbe Općinski načelnik, odnosno čelnik upravnih tijela općine dužan je građanima i pravnim osobama dati odgovor u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.

Tijela Općine dužna su u službenim prostorijama na vidnom mjestu osigurati potrebna tehnička i druga sredstva za podnošenje predstavki i pritužbi (knjiga za pritužbe i sl.) i omogućiti usmeno izjavljivanje predstavke odnosno pritužbe. Predstavke i pritužbe mogu se podnijeti i elektroničkim putem u skladu s tehničkim mogućnostima Općine.

 

 

  1. TIJELA OPĆINE LOKVIČIĆI

 

Članak 29.

Tijela Općine Lokvičići su Općinsko vijeće i Općinski načelnik.

 

  1. OPĆINSKO VIJEĆE

 

Članak 30.

Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru prava i dužnosti Općine, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.

 Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su Načelnika.

Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko vijeće.

 

Članak 31.

Općinsko vijeće donosi:

  • Statut Općine,
  • Poslovnik o radu Općinskog vijeća,
  • odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine,
  • proračun i odluku o izvršenju proračuna,
  • godišnje izvješće o izvršenju proračuna,
  • odluku o privremenom financiranju
  • odluku o promjeni granice Općine Lokvičići
  • uređuje ustrojstvo i djelokrug upravnih odjela i službi, osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za  Općinu,
  • odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina općine čija pojedinačna vrijednost prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđivanju pokretnina i nekretnina, te raspolaganju ostalom imovinom, ako je taj iznos manji od 70 000 kuna pojedinačno onda odluku donose za nekretnine i pokretnine čija je pojedinačna vrijednost veća od 70 000 kuna
  • daje prethodne suglasnosti na statute ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,
  • donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s drugim jedinicama lokalne samouprave, u skladu sa općim aktom i zakonom,
  • raspisuje lokalni referendum,
  • bira i razrješava predsjednika i potpredsjednike Općinskog vijeća,
  • bira i razrješava predsjednike i članove radnih tijela Općinskog vijeća,
  • odlučuje o pokroviteljstvu,
  • donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,
  • imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,
  • donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.

 

U vrijeme kada Općinsko vijeće ne zasjeda, predsjednik Općinskog vijeća može u ime Općinskog vijeća preuzeti pokroviteljstvo društvene, znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od značaja za Općinu Lokvičići. O preuzetom pokroviteljstvu predsjednik obavještava Općinsko vijeće na prvoj sljedećoj sjednici Općinskog vijeća.

 

Članak 31. a

Općinsko vijeće donosi odluke većinom glasova ako je na sjednici nazočna većina članova Općinskog vijeća.

Statut Općine, Proračun i godišnji izvještaj o izvršenju proračuna donose se većinom glasova svih članova predstavničkog tijela.

 

Članak 32.

Općinsko vijeće ima predsjednika i  potpredsjednika.

Funkcija predsjednika i potpredsjednika vijeća je počasna  i za to obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik i potpredsjednik  imaju pravo na naknadu troškova sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.

Naknada za Predsjednika općinskog vijeća može se odrediti u iznosu uvećanom za najviše 50%, a za potpredsjednika u iznosu uvećanom za najviše 30% pripadajuće naknade, utvrđene u stavku 29., stavka 4. ovog Statuta.

 

 Članak 33.

Predsjednik Općinskog vijeća:

  • zastupa Općinsko vijeće
  • saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,
  • predlaže dnevni red Općinskog vijeća,
  • upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,
  • brine o postupku donošenja odluka i općih akata,
  • održava red na sjednici Općinskog vijeća,
  • usklađuje rad radnih tijela,
  • potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće,
  • brine o suradnji Općinskog vijeća i Općinskog načelnika,
  • brine se o zaštiti prava vijećnika,
  • obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Općinskog vijeća.

 

Članak 34.

Općinsko vijeće čini sedam (7) Vijećnika izabranih na način određen zakonom.

 

Članak 35.

Mandat članova Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima  traje do dana stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju sljedećih redovnih izbora koji se održavaju svake četiri godine, odnosno do dana stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju predstavničkog tijela.

Mandat članova Općinskog vijeća izabranih na prijevremenim izborima traje do isteka tekućeg mandata Općinskog vijeća izabranog na redovnim izborima.

Vijećnik dužnost obavlja počasno i za to ne prima  plaću.

Vijećnik ima pravo na naknadu u skladu s odlukom općinskog vijeća. Naknada vijećnicima za rad u Općinskom vijeću ne smije iznositi više od 4.000,00 kuna.

Član Općinskog vijeća ima pravo na opravdani izostanak s posla radi sudjelovanja u radu Općinskog vijeća, sukladno sporazumu s poslodavcem.

Članovi predstavničkog tijela imaju pravo uvida u registar birača za vrijeme dok obavljaju dužnost.

Ostala prava i dužnosti članova Općinskog vijeća utvrđuju se zakonom, statutom Općine i poslovnikom.

Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.

 

Članak 36.

Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:

  • ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,
  • ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta odnosno ograničena poslovna sposobnost, danom pravomoćnosti sudske odluke,
  • ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,
  • ako mu prestane prebivalište s područja Općine Lokvičići, danom prestanka prebivališta,
  • ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,
  • smrću.

Vijećniku kojem prestane hrvatsko državljanstvo, a koji je državljanin države članice Europske unije, mandat ne prestaje prestankom hrvatskog državljanstva.

 

Članak 37.

Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.

Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.

Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.

 

Članak 38.

Vijećnik ima prava i dužnosti:

  • sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća
  • raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća
  • predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata
  • postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,
  • postavljati pitanja načelniku
  • sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,
  • prihvatiti se članstva u najviše 2 radna tijela u koje ga izabere Općinsko vijeće
  • tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke usluge.

 

Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stavova na sjednicama Općinskog vijeća.

Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.

Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.

 

Članak 39.

Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.

U slučaju nastupanja posebnih okolnosti koje podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje trenutačno ugrožava pravni poredak, život, zdravlje ili sigurnost stanovništva, te imovinu u veće vrijednosti, za vrijeme trajanja posebnih okolnosti sjednice Općinskog vijeća iznimno se mogu održavati elektroničkim putem.

Općinsko vijeće posebnom odlukom uređuje načela i standarde dobrog ponašanja predsjednika, potpredsjednika i članova Općinskog vijeća, te predsjednika i članova radnih tijela Općinskog vijeća (u nastavku teksta: nositelji političkih dužnosti) u obavljanju njihovih dužnosti.

 

1.1.  RADNA TIJELA

 

Članak 40.

Radna tijela Općinskog vijeća su:

  • Povjerenstvo za izbor i imenovanja,
  • Povjerenstvo za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost,
  • Mandatna povjerenstvo.

 

Članak 41.

Povjerenstvo za izbor i imenovanja, predlaže:

  • izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća,
  • izbor i razrješenje članova radnih tijela Općinskog vijeća,
  • imenovanje i razrješenje i drugih osoba određenih ovim Statutom i drugim odlukama Općinskog vijeća,
  • propise o primanjima vijećnika, te naknade troškova vijećnicima za rad u Općinskom vijeću.

 

Članak 42.

Povjerenstvo za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost:

  • predlaže Statut Općine i Poslovnik Općinskog vijeća,
  • predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta odnosno Poslovnika Općinskog vijeća,
  • razmatra prijedloge odluka i drugih općih akata koje donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i pravnim sustavom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljene i prijedloge Općinskom vijeću,
  • obavlja i druge poslove određene ovim Statutom.

 

Članak 43.

Mandatna povjerenstvo:

  • na konstituirajućoj sjednici obavještava Općinsko vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o provedenim izborima,
  • obavještava Općinsko vijeće o podnesenim ostavkama na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati vijećničku dužnost,
  • obavještava Općinsko vijeće o mirovanju mandata vijećnika i o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati vijećničku dužnost,
  • obavještava Općinsko vijeće o prestanku mirovanja mandata vijećnika,
  • obavještava Općinsko vijeće o prestanku mandata kada se ispune zakonom predviđeni uvjeti i obavještava Općinsko vijeće da su ispunjeni zakonski uvjeti za početak mandata zamjeniku vijećnika.

 

Članak 44.

Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom, osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su na dnevnom redu Općinskog vijeća.

Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje Općinsko vijeće posebnim odlukama.

 

 

  1. OPĆINSKI NAČELNIK

 

Članak 45.

Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj je izvršne vlasti Općine.

Mandat  načelnika traje  četiri godine.

Općinski načelnik stupa na dužnost prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora i traje do dana dana stupanja na dužnost novog općinskog načelnika, odnosno danom stupanja na snagu rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti općinskog načelnika.

U obavljaju izvršne vlasti načelnik:

–    priprema prijedloge općih akata,

  • izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća
  • utvrđuje prijedlog proračuna Općine i izvršenje proračuna,
  • upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u vlasništvu Općine u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktom Općinskog vijeća,
  • upravlja prihodima i rashodima Općine,
  • upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Općine
  • odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama u većinskom izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine i o davanju suglasnosti za zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina,
  • donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela Općine
  • imenuje i razrješava pročelnike jedinstvenog upravnog odjela,
  • imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,
  • predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune na temelju obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba,
  • može povjeriti izradu urbanističkih planova uređenja i obavljanja drugih poslova prostornog uređenja Zavodu za prostorno uređenje velikog grada,
  • razmatra i utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana,
  • odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5% iznosa prihoda bez primitka ostvarenih u godini koja prethodi godini u kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju nekretnina i pokretnina raspolaganja ostalom imovinom. Ako je taj iznos manji od 70 000 kuna, tada može odlučivati najviše do 70 000 kuna pod uvjetom da je stjecanje i otuđenje nekretnina i pokretnina planirano u Proračunu i predviđeno u skladu sa zakonskim propisima
  • obavlja poslove gospodarenja nekretninama
  • donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti,
  • sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih djelatnosti,
  • donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju ugovora i sklapa ugovor o povjeravanju poslova,
  • daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga,
  • do kraja ožujka tekuće godine podnosi Općinskom vijeću izvješće o izvršenju Programa održavanja komunalne infrastrukture i Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za prethodnu godinu,
  • provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine u skladu s posebnom odluku Općinskog vijeće o poslovnim prostorima,
  • organizira zaštitu od požara na području Općine i vodi brigu o uspješnom provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara
  • usmjerava djelovanje jedinstvenog upravnog odjela
  • daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,
  • obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnih odbora,
  • obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim propisima.

 

Načelnik je dužan izvijestiti Općinsko vijeće o danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 8. ovog članka tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.

 

Članak 46.

Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost akata upravnih tijela Općine.

 

Članak 47.

Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje  srpanj- prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj- lipanj tekuće godine.

Općinsko vijeće može, pored izvješća iz stavka 1. ovog članka, od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.

Općinski načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko  jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.

Općinsko vijeće ne može zahtijevati  od Općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.

 

Članak 48.

Načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine:

  • ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća. Ako ocjeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, Općinski načelnik donijet će odluku o obustavi općeg akta u roku od 8 dana od dana donošenja općega akta. Općinski načelnik ima pravo zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 8 dana od dana od donošenja odluke o obustavi otkloni uočene nedostatke u općem aktu.

Ako općinsko vijeće ne otkloni uočene nedostatke, Općinski načelnik dužan je bez odgode o tome obavijestiti nadležno tijelo državne uprave u čijem je djelokrugu opći akt i dostaviti mu odluku o obustavi općeg akta.

  • ima pravo obustaviti od primjene akt Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog vijeća.

 

 Članak 49.

Ako za vrijeme trajanja mandata Općinskog načelnika nastupe okolnosti zbog kojih je Općinski načelnik onemogućen obavljati svoju dužnost zbog duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti, zamijenit će ga privremeni zamjenik kojeg će imenovati Općinski načelnik na početku mandata iz redova članova Općinskog vijeća.

Odluku o imenovanju privremenog zamjenika iz reda članova Općinskog vijeća Općinski načelnik može promijeniti tijekom mandata.

Zamjenik općinskog načelnika iz stavka 1. ovog članka je privremeni zamjenik Općinskog načelnika koji zamjenjuje Općinskog načelnika za vrijeme trajanja duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti zbog kojih je Općinski načelnik kojemu mandat nije prestao onemogućen obavljati dužnost.

Ako zbog okolnosti iz stavka 1. ovog članka nastupi prestanak mandata Općinskog načelnika, raspisat će se prijevremeni izbori za općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost općinskog načelnika obavljat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.

Ovlasti privremenog zamjenika Općinskog načelnika prestaje danom nastavljanja obavljanja dužnosti Općinskog načelnika po prestanku razloga zbog kojih je Općinski načelnik bio onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, odnosno danom stupanja na snagu rješenja o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske.

O okolnostima iz stavka 1. i 2. ovog članka Općinski načelnik ili pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela općine dužan je obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća odmah po nastanku tih okolnosti.

O okolnostima iz stavka 6. ovoga članka Predsjednik Općinskog vijeća će u roku od 8 dana obavijestiti Vladu Republike Hrvatske radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog Općinskog načelnika.

 

Članak 50.

Privremeni zamjenik ovlašten je obavljati samo redovne i nužne poslove kako bi se osiguralo nesmetano funkcioniranje Općine.

Privremeni zamjenik za vrijeme zamjenjivanja Općinskog načelnika ostvaruje prava Općinskog načelnika.

 

Članak 51.

Općinski načelnik može odlučiti hoće li dužnost obavljati profesionalno ili volonterski. Ukoliko načelnik obavlja dužnost volonterski, ne može promijeniti način obavljanja dužnosti u godini održavanja redovnih lokalnih izbora.

 

Članak 52.

Općinskom načelniku  mandat prestaje po sili zakona:

  • danom podnošenja ostavke,
  • danom pravomoćnosti odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,
  • danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen radi počinjenja kaznenog djela protiv slobode i prava čovjeka i građanina, Republike Hrvatske i vrijednosti zaštićenih međunarodnim pravom,
  • danom prestanka prebivališta na području Općine,
  • danom prestanka hrvatskog državljanstva,
  • smrću.

 

Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela će u roku od 8 dana obavijestiti Vladu Republike Hrvatske o prestanku mandata Općinskog načelnika radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog Općinskog načelnika.

Ako prije isteka mandata prestane mandat Općinskom načelniku u Općini raspisat će se prijevremeni izbori za Općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost Općinskog načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.

Ako je prestanak mandata Općinskog načelnika nastupio opozivom u Općini će se raspisati prijevremeni izbori za Općinskog načelnika. Do provedbe prijevremenih izbora dužnost Općinskog načelnika obnašat će povjerenik Vlade Republike Hrvatske.

O svim promjenama tijekom mandata Općinskog načelnika Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela dužan je bez odgode obavijestiti tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.

 

Članak 53.

Općinski načelnik može se opozvati i putem referenduma na način propisan člankom 19. ovog Statuta.

Ako na referendumu bude donesena odluka o opozivu Općinskog načelnika, mandat mu prestaje danom objave rezultata referenduma, a do provođenja prijevremenih izbora dužnost načelnika obnašat će povjerenik kojeg imenuje Vlada Republike Hrvatske.

 

 

 VII. UPRAVNA TIJELA

 

Članak 54.

Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine kao i povjerenih poslova državne uprave ustrojava se Jedinstveni upravni odjel.

Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.

Unutarnje ustrojstvo upravnih tijela, nazivi i opisi poslova ranih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se pravilnikom o unutarnjem redu sukladno posebnom zakonu.

Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik kojeg na temelju javnog natječaja imenuje općinski načelnik.

Na imenovanje, razrješenje te prava, obveze i odgovornosti u svezi s radom pročelnika primjenjuju se odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, zakona kojim se uređuje radni odnos službenika i namještenika u tijelima jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravilnika i odluke iz stavka 2. i 3. ovog Statuta.

 

Članak 54 a.

Dvije ili više jedinica lokalne samouprave mogu obavljanje poslova iz svog samoupravnog djelokruga organizirati zajednički, osobito u svrhu pripreme projekata za povlačenje novčanih sredstava iz Fondova europske unije.

 

Članak 55.

Jedinstveni upravni odjel neposredno izvršava provođenje općih akata Općinskog vijeća.

 

 Članak 56.

Jedinstveni upravni odjel je za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovoran općinskom načelniku.

 

Članak 57.

Sredstva za rad upravnih tijela, osiguravaju se u proračunu Općine Lokvičići.

 

 VIII. JAVNE SLUŽBE

 

Članak 58.

Općina Lokvičići u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.

 

Članak 59.

Općina Lokvičići osigurava obavljanje  djelatnosti iz članka 58. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.

 U trgovačkim društvima u kojima Općina Lokvičići ima udjele ili dionice Načelnik je član skupštine društva .

 Obavljanje određenih djelatnosti Općina Lokvičići može povjeriti  drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.

 

 

  1. MJESNA SAMOUPRAVA

 

Članak 60.

Na području Općine Lokvičići osnivaju se mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.

Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.

Mjesni odbor je pravna osoba.

 

Članak 61.

Mjesni odbori na području Općine Lokvičići su:

Mjesni odbor Berinovac, Mjesni odbor Poboji- Kljenovac, Mjesni odbor Centar Lokvičići, Mjesni odbor Donja Dolića Draga  i Mjesni odbor Gornja Dolića Draga.

Područje i granice mjesnih odbora određuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća  i prikazuju se na kartografskom prikazu  koji je sastavni dio te odluke.

 

Članak 62.

Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može dati 20 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora, članovi Općinskog vijeća,  te Općinski načelnik.

U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog članka, podnose građani, prijedlog se dostavlja u pisanom obliku Općinskom načelniku.

 

 Članak 63.

Općinski načelnik  u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku  utvrđenim zakonom i ovim Statutom.

Ukoliko Općinski načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na propisani način i  po propisanom postupku, obavijestit će predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana  dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.

Pravovaljani prijedlog Općinski načelnik upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema prijedloga.

 

Članak 64.

U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora navode se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, sjedište mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja mjesnog odbora.

 

Članak 65.

Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.

 

Članak 66.

Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.

 Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća  mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.

Postupak izbora članova vijeća mjesnog odbora uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća uz shodnu primjenu odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave.

 

Članak 67.

Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje Općinsko vijeće u roku od 30 dana od dana donošenja odluke o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 30 dana  od dana isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.

Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.

 

Članak 68.

Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i predsjednika, 5 članova.

Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina  života koji ima prebivalište na području mjesnog odbora.

 

Članak 69.

Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika vijeća iz svog sastava tajnim glasovanjem na vrijeme od četiri godine.

Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.

 

Članak 70.

Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora,  poslovnik o svom radu, financijski plan i godišnji obračun, te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Općinskog vijeća i Načelnika.

 

Članak 71.

Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora, provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju  zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom području.

 

Članak 72.

Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.

 

Članak 73.

Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći i dotacija  pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi Općinsko vijeće.

 

Članak 74.

Stručne i administrativne poslove za potrebe mjesnog odbora  obavljaju upravna tijela Općine na način propisan općim aktom kojim se uređuje ustrojstvo i način rada upravnih tijela Općine.

 

Članak 75.

Inicijativu i prijedlog za promjenu područja mjesnog odbora mogu dati tijela mjesnog odbora, članovi Općinskog vijeća i Općinski načelnik.

O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog stavka Općinsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje  građana mjesnog odbora za koje se traži  promjena područja.

 

Članak 76.

Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja Općinski načelnik.

Općinski načelnik može u postupku provođenja nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne izvršava povjerene mu poslove.

 

 

  1. IMOVINA I FINANCIRANJE  OPĆINE LOKVIČIĆI

 

Članak 77.

Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava koja pripadaju Općini Lokvičići, čine imovinu Općine Lokvičići.

 

Članak 78.

Imovinom Općine upravljaju Općinski načelnik i Općinsko  vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog gospodara.

Načelnik u postupku upravljanja imovinom Općine donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju općeg akta Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja imovinom u vlasništvu Općine.

 

Članak 79.

Općina Lokvičići ima  prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.

 

Prihodi Općine Lokvičići su:

  • općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odluka Općinskog vijeća,
  • prihodi od imovine u vlasništvu Općine i imovinskih prava,
  • prihod od trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Općine odnosno u kojima Općina ima udjele ili dionice,
  • prihodi od koncesija,
  • novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Općina Lokvičići u skladu sa zakonom,
  • udio u zajedničkim porezima
  • sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđena u Državnom proračunu,
  • drugi prihodi određeni zakonom.

 

Članak 80.

Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Općine Lokvičići iskazuju se u proračunu Općine Lokvičići.

Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.

Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.

 

Članak 81.

Proračun Općine Lokvičići i odluka o izvršenju proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen.

Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.

 

Članak 82.

Općinski načelnik, kao jedini ovlašteni predlagatelj dužan je utvrditi prijedlog proračuna i podnijeti ga predstavničkom tijelu na donošenje u roku utvrđenom posebnim zakonom.

 Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.

Članak 82. a.

Ako Općinski načelnik ne predloži proračun Općinskom vijeću ili povuče prijedlog prije glasovanja o proračunu u cjelini, te ne predloži novi prijedlog proračuna u roku koji omogućuje njegovo donošenje, Vlada Republike Hrvatske  će na prijedlog tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu razriješiti Općinskog načelnika.

U slučaju iz stavka 1. ovog članka Vlada Republike Hrvatske imenovat će povjerenika Vlade Republike Hrvatske za obavljanje poslova iz nadležnosti Općinskog načelnika i raspisati prijevremene izbora za Općinskog načelnika sukladno posebnom zakonu.

Novoizabrani Općinski načelnik dužan je predložiti Općinskom vijeću proračun u roku od 45 dana od dana stupanja na dužnost. Općinsko vijeće mora donijeti proračun u roku od 45 dana od dana kada ga je Općinski načelnik predložio.

 

Članak 82. b.

Ako Općinsko vijeće ne donese proračun prije početka proračunske godine, na prijedlog Općinskog načelnika ili povjerenika Vlade Republike Hrvatske, te drugog ovlaštenog predlagatelja utvrđenog Poslovnikom Općinskog vijeća, Općinsko vijeće donosi odluku o privremenom financiranju.

U slučaju kada je raspušteno samo Općinsko vijeće, a Općinski načelnik nije razriješen, do imenovanja povjerenika Vlade Republike Hrvatske, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.

Članak 82. c

Ako do isteka roka privremenog financiranja nije donesen proračun u slučaju kada je Općinski načelnik onemogućen u obavljanju svoje dužnosti, financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinsko vijeće na prijedlog privremenog zamjenika općinskog načelnika iz članka 49. ovog Statuta.

 

Članak 82. d

Kada je u Općini konstituirano novoizabrano Općinsko vijeće nakon provedenih prijevremenih izbora do donošenje proračuna općine financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.

 

Članak 82. e

Kada u postupku nadzora zakonitosti općeg akta nadležno tijelo državne uprave donese odluku o obustavi proračuna, odnosno odluku o potvrdi odluke općinskog načelnika o obustavi proračuna, za vrijeme trajanja obustave proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.

Ako Visoki upravni sud Republike Hrvatske u postupku ocjene zakonitosti općeg akta ukine proračun Općine, Općinsko vijeće dužno je donijeti proračun u roku od 45 dana od objave presude Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u „Narodnim novinama”. Do donošenja proračuna financiranje se obavlja izvršavanjem redovnih i nužnih rashoda i izdataka temeljem odluke o financiranju nužnih rashoda i izdataka koju donosi Općinski načelnik.

 

Članak 83.

Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti smanjenjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.

Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.

 

Članak 84.

Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine nadzire Općinsko vijeće.

Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija.

Općina je dužna javno objaviti informacije o trošenju proračunskih sredstava na svojim mrežnim stranicama u skladu s odredbama zakona kojim se uređuje planiranje, izrada, donošenje i izvršavanje proračuna, te uputa i drugih akata ministarstva nadležnog financije, tako da te informacije budu lako dostupne i pretražive.

 

  1. AKTI OPĆINE

 

Članak 85.

Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju  proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.

Općinsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.

 

Članak 86.

Općinski načelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten zakonom, Statutom ili općim aktom Općinskog vijeća.

 

Članak 87.

Radna  tijela Općinskog vijeća donose zaključke i preporuke.

 

Članak 88.

Općinski načelnik osigurava izvršenje općih akata iz članka 86. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te obavlja nadzor nad zakonitošću rada upravnih tijela.

 

Članak 89.

Upravna tijela Općine u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donose pojedinačne akte kojima rješavaju o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba.

Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Splitsko- dalmatinske županije.

Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.

U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.

 

Članak 90.

Protiv pojedinačnih akata Općinskog vijeća i Načelnika kojima se rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba, ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, ne može se izjaviti žalba, već se može pokrenuti upravni spor.

 

Članak 91.

Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavljaju nadležna tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu.

 

Članak 92.

Detaljnije odredbe o aktima Općine Lokvičići i postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Općinskog vijeća.

 

Članak 93.

Opći akti se prije nego što stupe na snagu, objavljuju  u Službenom glasniku Općine Lokvičići.

Opći akti stupaju na snagu osmog dan od dana objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu prvog dana od dana objave.

Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.

 

XII. JAVNOST RADA

 

Članak 94.

Rad Općinskog vijeća, Načelnika i upravnog tijela Općine je javan.

Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Općinskog vijeća.

 

Članak 95.

Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:

  • javnim održavanjem sjednica,
  • izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
  • objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom glasniku Općine Lokvičići.

 

Javnost rada načelnika osigurava se:

  • izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,
  • objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom glasniku Općine Lokvičići.

 

Javnost rada upravnog tijela Općine osigurava se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.

 

 

XIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 96.

Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Načelnik i Povjerenstvo za Statut, Poslovnik i normativnu djelatnost Općinskog vijeća.

Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.

Općinsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.

Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se ne može ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća, prije isteka roka od šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.

 

Članak 97.

Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju  Statuta Općine Lokvičići  i zakona, uskladit će se  s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.

 

Članak 98.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Općine Lokvičići.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Općine Lokvičići (Službeni glasnik Općine Lokvičići br.01/13).

 

 

 

                                                                                   OPĆINSKO VIJEĆE:

 

                                                                                   Predsjednik:

                                                                                                                               Mate Zovko

 

Skip to content